Drömfångare

Drömfångare, du gör inte ditt jobb
Jag vill att du skyddar mig mot nattens mörker
Jag vill att du stänger mina tankebanor när jag sover
Kopplar bort min oroliga kropp och låter mig vila
 
Drömfångare, han finns i mina drömmar så ofta nu
Jag vill att du utvisar honom ur mina tankar, min kropp
Jag klarar inte av att vakna upp mer
Och upptäcka att drömmarna inte är sanna längre
 
Drömfångare, när han gick lämmnade han så många fotspår kvar
Så många minnen och dofter jag inte kan ignorera
Jag vill inte vara beroende av det livet mer
Hjälp mig att glömma de minnen som skär i mitt inre

Kära drömfångare, du var en gåva från honom
Och jag vill inget annat än att slänga ut dig genom fönstret
Men min kraft räcker inte till, så gör mig en sista tjänst
Han kunde inte, men du kanske kan gottgöra hans verk
 
Låt mig sova, min drömfångare.
Tillåt mig att glömma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0